Sunday, August 16, 2009

Cemburu amat

Sedia maklum kepada semua orang. Asrama hanya untuk individu-individu yang berkelayakan dan ada rezeki sahaja. Bagi pihak aku pula, dah tak ada rezeki, nak buat macam mana. Huuu~

Untuk memasuki asrama,kita perlu melalui peperiksaannya, skor dalam peperiksaan itu dan juga peperiksaan besar seperti PMR dan UPSR. Malang bagi aku, biarpun berbekalkan keputusan yang baik di tangan, mungkin saja aku gagal untuk skor dalam peperiksaan yang dibuat asrama tersebut. Tuntasnya, takdir aku, tersekat di sini sampai habis persekolahan.

Walaupun begitu, aku redha. Pasti ada hikmah di sebalik kejadian ini(dan aku masih mencari hikmahnya) Semoga aku dapat keputusan cemerlang dalam SPM kelak.

Apa-apapun, sekali sekala sewaktu berjalan-jalan di dalam laman web pelajar asrama, aku melihat satu demi satu foto mereka bersama-sama, terdetik juga rasa cemburu yang aaaaaamat sangat. Alahai~

Asrama seperti perkhemahan yang lama(tapi taklah duduk dalam khemah). Aku, seorang yang sukakan perkhemahan, pasrah dengan takdir aku. Moga-moga aku dapatlah tangani perasaan cemburu ini...

(hakikatnya, aku masih sedang cuba memujuk diri untuk redha...Aduh~)

2 comments:

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..