Saturday, August 15, 2009

Apabila kehabisan Ridsect dan Shieldtox

Seperti yang semua tahu. Makhluk berwarna coklat yang digeruni ramai. Asal nampak je bertempiaran lari! Baik perempuan mahupun lelaki. Makhluk comel, kenit, menakutkan yang mampu menaikkan bulu roma sesiapa yang melihatnya yang diberi nama LIPAS.

Hakikatnya, aku mahu menceritakan perihal fobia aku terhadap makhluk tuhan ini.

Mula cerita dengan klise 'pada suatu hari'~
(semenjak dua menjak baca blog Ayyman Rahim ni, suka pula aku guna 'Klise'.)

Pada suatu hari, aku mahu ke tandas. Sudah berhasrat membuang hajat. Dengan impian ku yang tak seberapa ni, aku pun tolaklah pintu tandas...

Tiba-tiba~

Aku terlihat seekor makhluk coklat comel sedang begitu relaks terlentang di atas jubin biru tandasku. Dengan hati yang hampa dan impian yang punah, aku berlalu. Takut mahu ganggu makhluk itu bersantai.

Malam sedikit, aku kembali semula menjenguk makhluk itu. Nyata ia masih lagi bersantai di tempat yang sama. Lantas, dengan sebulat hati, aku membuat keputusan untuk membunuh makhluk itu.

Malang sekali...Ridsect dan Shieldtox di rumahku sudah kehabisan... Alahai~ Aku pun....Guna apa saja yang ada depan mata. Lalu, Aku dengan penuh semangat capai ubat gigi yang terdapat di atas meja. Ya, ubat gigi.

Dengan berbekalkan ubat gigi kayu sugi jenama Safi, aku pun piciiiiiit banyak-banyak di atas makhluk yang mengerikan itu. Menggelupur dia. Barangakali terperanjat dengan tindakan aku. (padan muka kau, siapa suruh punahkan impian aku tadi)

Dia jalan, aku picit ubat gigi tu, dia jalan lagi, aku letak lagi. Kadang-kadang tu, terlepas juga. Habis lantai tandas aku penuh dangan tompokan-tompokan ubat gigi.

Dia panjat dinding, aku campak highlighter. Uish...Kena pula! Dah jatuh tu, aku apa lagi. Piciiiit!!! Habis aku lumur dia dengan ubat gigi.(sebelum tu, aku ada sembur dia dengan sembur wangian Ambi Pure). Pergh...Mesti berangin satu badan dia! Muahaha...

Akhirnya, sebagai penutup kepada sengsara dia, aku siram dia sampai masuk lubang untuk ke loji.

Sadakallahulazimmm~

Inilah dia sedikit sebanyak kisah aku dengan salah seekor ahli rumah aku yang tak diundang tu. Untuk pengetahuan kau orang, aku cuuuuukup anti dengan Makhluk Coklat itu. Jadi... itu saja lah. Sekian~

2 comments:

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..