Wednesday, March 23, 2011

Keputusan

Alhamdulillah. Allah sayang aku. Aku tahu itu.

Keputusan aku barangkali tak seberapa di mata orang lain, tapi, cukup baik di mata aku.

Tak ramai yang tahu apa jadi sewaktu peperiksaan tersebut. Aku juga tak mahu sebut selalu kerana bimbang mengundang rasa tak redha.

Tapi, hari ini, terbukti. Allah bersama aku bilamasa aku sabar. Dan aku gembira memberitahu manusia lain keputusan aku yang tak seberapa ini bukan kerana bangga. Tetapi kerana aku mahu cerita, boleh terlihat kebesaran Allah di situ. Subhanallah. MasyaAllah... Sungguh. Aku dapat lihat betapa keputusan itu seperti diatur untuk menjadikan ia terbaik untuk aku. Agar tidak timbul rasa riak dan ujub. Dan tidak pula rasa marah dengan takdir.

Dengan keputusan serupa ini, Allah berjaya membuat aku sekali lagi, mengakui kebesarannya. Sesungguhnya Dia Maha mengetahui. Allahuakbar.

Terima kasih Allah. Terima kasih. Alhamdulillah. Segala puji bagi Engkau.

No comments:

Post a Comment

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..