Tuesday, March 22, 2011

Cuak

Keputusan SPM belum sampai. Rumah dan sekolah sangat dekat maka aku tak mahu pergi awal-awal. Masih berkira-kira sama ada aku patut pergi dengan umi atau tak. Bimbang aku tak bersedia untuk melihat wajahnya nanti.

Sabar wahai aku. Sabar dan redha. Itu sahaja kuncinya. Dan tawakallah dengan sebenar-benar tawakal. Allah hanya akan beri yang terbaik untuk kau. Apa yang kau peroleh, itulah yang terbaik. InsyaAllah, ada yang lebih baik akan menyusul. Buangkan rasa bimbang kau.

Allah sayang kau lebih daripada kau sayang diri kau sendiri. Dia akan beri kau yang terbaik. Kalau bukan hari ini, barangkali pada waktu kau perlu melanjutkan pelajaran ke Universiti kelak.

Percayalah wahai aku. Allah telah mengatur semuanya.

6 comments:

  1. APA PUN YANG AWAK DAPAT, ITU HADIAH UNTUK USAHA AWAK!

    KALAU SKIT, LEPAS NI KENE USAHA LAGI.

    ReplyDelete
  2. terima kasih.

    cik cindir rela dapat berapa ya dulu?

    hehe.

    ReplyDelete
  3. HAHA..RAHSIA!

    BUKAN 10..SEPARUH..:(

    NOT VERY GUD, TAPI KALAU DULU2 PUNYE KIRA0KIRA..

    MAKA, SAYA HANYA DAPAT PANGKAT 1, AGREGAT 12:(

    WA...TERUK!

    ReplyDelete
  4. haha.

    saya tak tahu kiraan orang dulu.

    tapi awak engineer sekarang.

    cukup hebat. ;)

    ReplyDelete
  5. burung hantu
    kalau ada persidangan engineer2 satu malaya,

    sayalah yang paling kurang hebat!!

    blom rasa cukup hebat lagi..heheh..

    belajar lah awak!!! sungguh2..bile besar sket macam saya, rasa menyesal tu ada, bile periksa main2...:)

    ReplyDelete
  6. ahah.

    awak ada kerja dan bergaji. itu sudah cukup baik.

    insyaAllah. Saya akan lebih menghargai kehidupan belajar selepas ini. ;)

    ReplyDelete

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..