Tuesday, February 22, 2011

Takdir

Atok tanya sama Wan. "Duit cukup tak nak bawa mayat balik?". Wan memberitahuku dengan ketawa yang dibuat-buat. Umi kata, "Awak tak nampak mata Wan dah merah itu?". Aku terkedu.

Diamku di malam hari memandang siling. Terlalu banyak yang bermain di minda hingga aku sukar untuk lena. Telefon bimbit aku pun dibukak tutup berkali-kali tanpa sebab.

Ya. Kita semua impi untuk mati dalam keadaan husnul khatimah(kesudahan yang baik). Kita semua FIKIR akan mati dalam keadaan husnul khatimah. Tapi baru saja aku terlihat akhbar Kosmo yang muka depannya memaparkan seorang peragut mati tertonggeng di dalam longkang semasa melarikan beg tangan mangsanya.

Sesungguhnya, kiranya tak mahu diberi kita peluang untuk bertaubat, maka tak akan kita peroleh. Dan siapa sangka hari ini adalah hari terakhirnya. Mati sewaktu sedang berbuat dosa.

No comments:

Post a Comment

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..