Tuesday, February 22, 2011

Kau rasa, boleh tak pukul orang tanpa tinggalkan kesan? Aku pernah dicubit cikgu sampai melecet. Kakak aku pernah dicubit cikgu sampai luka. Mak aku pernah pukul aku sampai berbirat belakang badan aku. Tapi aku masih sayang mereka. Aku tahu. Mereka buat itu semua sebab aku yang nakal. Aku yang tak dengar cakap.

Tapi dalam Islam, lelaki tak dibenarkan pukul perempuan sampai meninggalkan bekas. Maka dapat kau bayangkan betapa perlahannya kau dibenarkan untuk pukul isteri. Itupun untuk tujuan mengajar, bukan melampiaskan marah.


No comments:

Post a Comment

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..