Tuesday, January 25, 2011

Simpati

Binatang adalah makhluk yang menjadi tempat aku bermanja. Aku lebih mengada daripada mereka. Walau tak dipanggil, aku datang mengendong dan mencium.

Ahah. Aku sangat sayang mereka.

Tapi, marah aku membuak apabila melihat hati perut yang semakin pupus dalam diri manusia.

Sudah banyak binatang yang dizalimi. Dan aku, tak pernah punya hati untuk melihat.

Sedangkan yang dirakam pun sudah berlambak, bayangkan yang tidak.

Ah~ aku tak mahu fikir.

Sungguh. Aku tak mampu untuk mengharungi walaupun suku daripada video penderitaan binatang tersebut. Hati aku semacam dirobek-robek secara literal.

Aku mahu menangis meski hanya memikirkan hal tersebut.

Ya Allah, tak punya rasa kasihankah? Mempermainkan hidupan lain sebegitu rupa? Membunuh, memukul, menyakitkan mereka?

Memang dasar hati batu.

Marah yang meluap-luap, mencetuskan harap agar kau rasa kelak apa yang kau buat pada binatang itu.

Sungguh aku harap.

Biar kau berteriak sehingga pecah anak tekak kau.

Biar... Biar... Biar...

hjfwq;oiureabfNEQiucxlkjsfhi

Kau memang sampah.

2 comments:

  1. Buka youtube. Kesian anjing itu dipukul-pukul tuannya. Rasa bagai mahu peluk dia dan bawa lari.

    huhu...

    ReplyDelete

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..