Wednesday, January 26, 2011

Makcik

Dalam bulan lepas, aku dan nenek duduk di bangku hospital menanti lif yang lambat. Nenek aku yang ramah mula menegur makcik yang duduk di sebelahnya, bertanyakan itu dan ini.

Aku hanya melihat.

Dalam perbualan mereka, tersentuh topik sakit lutut yang menjadi penyakit normal buat manusia yang umurnya meningkat.

Yang membuat aku tersengih-sengih dan menahan ketawa adalah kata-kata makcik tersebut.

Katanya, "Lainkali, solat jangan minta nak panjang umur. Kalau panjang umur tapi sakit-sakit badan buat apa? Lainkali minta nak sihat".

Hahah.

Baik makcik. Saya akan ingat.

No comments:

Post a Comment

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..