Thursday, January 20, 2011

Aku tak biasa coretkan hal yang benar-benar peribadi di sini. Tapi... Ah, mana lagi aku mahu tulis? Hari-hari aku akhir-akhir ini... Sentiasa aneh. Kerana aku tak dapat mengenalpasti masalah sebenar. Hanya merasa akibat daripadanya. Aku tertekan. Puncanya? Satu tanda soal yang cukup besar.

Memang selalu begini. Meski waktu aku bersekolah, aku akan merasakan sakit pada dada dan kesukaran untuk menarik nafas menyusul. Ia akan berlangsung untuk beberapa minit. Dan aku kerap selsema. Baru-baru ini pula, batuk-batuk.

Waktu sekolah dulu, aku dibawa ke klinik untuk mendapatkan nasihat doktor. Katanya, aku tertekan. Disuruh aku tidur dan relaks. Pada masa itu juga, aku tak tahu punca tekanan aku. Hanya merasa akibat daripadanya.

Aku tertanya-tanya. Apa teruk sangatkah tekanan yang aku alami sehingga mendesak tubuh aku untuk turut merasa kesakitan emosi itu? Dahsyat sangatkah sehingga mengundang kesakitan fizikal? Sedangkan aku sendiri kurang pasti puncanya.

Aku asyik mengulangi bahawa aku tak tahu punca tekanan ini kerana aku benar-benar mahu tahu. Walaupun sudah 17 tahun mengenali diri ini, aku masih tak mampu untuk kenal pasti komplikasi-komplikasi yang berlaku. Aku tak tahu kenapa beberapa hari lalu, aku murung sepanjang hari. Kenapa

No comments:

Post a Comment

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..