Sunday, August 2, 2009

Mahal itu... Mereka sangat mahal

Terkadang aku terfikir. Bukan sengaja fikir. Tak sengaja fikir.

Perempuan ini, mahal bukan? Lebih mahal daripada intan, emas dan berlian. (nak buat simile mesti nak pakai yang ini) Ceh...

Kenapa tak mahu jadikan diri lebih mahal daripada semua itu? Hanya boleh dibeli oleh orang yang mampu. Yang lain, yang tidak mampu hanya boleh meninjau daripada jauh. Malu hendak pergi lebih dekat.

Kenapa biar diri boleh diusik-usik sesuka hati? Disentuh, dipegang, diraba-raba? Oh, ini sudah melampau.

Mampu di sini bermaksud, mampu menjaga. Mampu membeli. Maaf, anda kaum lelaki tidak semestinya perlu banyak duit untuk mampu. Asalkan mencukupi, sudahlah. Barulah kamu boleh beli kaum perempuan yang mahalnya menjangkaui 5buah kedai emas.

Jika hendak membeli emas, kamu mahu yang sudah pudar warnanya akibat selalu diramas tangan manusia lain? Sudah tentu tidak. Justeru, tepuk dada, tanya selera.

Ini yang benar, tak perlu bidas. Fikir diam-diam sudah memadai.

No comments:

Post a Comment

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..