Wednesday, August 5, 2009

H satu N satu

Kebelakangan ini, epidermik H1N1 sentiasa mendapat tempat di muka depan akhbar-akhbar. Di sana sini ada saja manusia yang menyarungkan topeng muka kerana khuatir dijangkiti virus tersebut. Di hospital, sesak dengan pengunjung yang bimbang akan keadaan kesihatan mereka. Satu bersin yang keluar, habis! Nyah kamu semua, mati dua tiga hari lagi!

Semua orang melindungi mulut dan hidung apabila ada yang mengeluarkan batuk di dalam sebuah bilik yang sama.

Alahai...aku lihat topeng muka yang tersarung di wajah-wajah doktor-doktor. Wajah-wajah manusia di sekelilingku...

Ah..Aku juga mahu satu! Macam 'cool' sikit lah lagaknya.

No comments:

Post a Comment

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..