Sunday, January 27, 2013

Serabut

Aku ada kenalan yang ada hasrat nak berkahwin, tapi tak ada calon. Sibuk merungut kata orang sekarang hanya pandang rupa. Aku simpati tapi untuk bantu mereka, aku rasa susah. Bukan sebab rupa tak lawa atau tak kacak. Masalahnya, aku rasa, kalau aku carikan pun, manusia itu mungkin masih tak mahu juga dek perangai mereka yang aku rasa tak cantik.

Wajah yang cantik atau kacak bukan pengukur. Kalau kau memang baik, aku sendiri akan tolong dengan bersungguh-sungguh untuk carikan calon untuk kau. Tapi, sedih bila fikir, kalau aku carikan orang, rasa macam aku campak dia masuk kandang harimau. Sebab kau nak yang hebat-hebat, tapi kau fikir dulu, ukur dulu baju di badan sendiri.

Bukan aku nak cakap kau tak hebat. Tapi hebat kau membebel, merungut, semua tentang hidup kau rasa teruk. Kau fikir betul-betul, jahat tak aku kalau aku pasangkan perangai ni dengan yang baik-baik. Tak pasal-pasal diorang kena menderita. Haih...

No comments:

Post a Comment

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..