Friday, April 1, 2011

Akal dan Berfikir

Aku memang manusia yang banyak berfikir.

Apa yang aku pertontonkan setiap hari, pada aku, jauh beza dengan apa yang bermain dalam fikiran aku.

Kerana aku ini riang orangnya. Suka mengada-ngada pada Umi dan kawan-kawan.

Tapi, kalau dilihat cara aku berfikir, seperti tiada perangai keanak-anakan aku di situ.

Entah kenapa.

Tapi alhamdulillah... Aku bersyukur kerana minda aku yang berputar ligat ini seringkali membawa aku ke arah yang baik.

Terima kasih Allah.. Umi, ayah. :)

4 comments:

  1. tak salah untuk berangai keanak-anakan. nabi pun dulu umur dekat bepuluh-puluh pun masih bermain dengan isterinya yang bernama aisyah sedang ketika itu umur aisyah dalam lingkungan 10 tahun kot. hati yang kuat membawa kita kearah kebaikan, sentiasa la beristiqamah dalam memikir tentang kebaikan
    wallahualam

    ReplyDelete
  2. :)

    terima kasih Encik Syawal.

    Saya rasa memang elok ditemukan dengan orang macam awak.

    Individu yang selalu juga buat saya tak puas hati tetapi, akhirnya baru saya sedar.

    Hanya saya terlalu ego.

    Dan awak buat saya sedar, yang saya juga, perlu berfikir.

    Tiada noktah dalam entri-entri saya.

    Kerana awak lahirkan banyak persoalan yang baru. ;)

    terima kasih.

    ReplyDelete
  3. terima kasih juga kerana berkenalan dgn awak.

    minta maaf skiraya syawal bgi cik burung hantu tak puas hati kerana sy hanya mansia biasa.

    mcm awak ckp, semua ada ego cuma tebalnya ego itu tera mana...( kuat mana)

    dalam menuntu itu tiada akhirnya, dari dilahirkan hinnga ke liang lahad, malah dalam kubur pun kita masih perlu berfikr untuk menjwab soalan mungkar dan nangkir.

    anggap persoalan itu sebgai satu cabaran..





    (>.<)

    ReplyDelete
  4. :)

    (dah tak tahu nak balas apa)

    hahah

    senyum lah itu.

    ReplyDelete

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..