Friday, March 4, 2011

Barisan

Kakak aku beritahu, sesuatu yang dibacanya.

Katanya,

"Di akhirat nanti, setelah dihitung dosa pahala manusia setiap satunya, mereka yang dapat ke syurga akan dibariskan di hadapan mereka yang ditempatkan di neraka. Masing-masing akan menenung wajah masing-masing. Kemudian, kiranya orang yang berbaris di neraka itu terpandang seseorang yang pernah dia buat baik kepadanya dalam barisan ahli syurga itu, dan dia katakan,

'Engkau! Aku pernah beri makan kepada engkau sewaktu kau susah dahulu. Kau ingat?'

Dan berkata ahli syurga itu,

'Ya, ya! Aku ingat'

Maka ditariklah manusia yang dibarisan ahli neraka itu masuk bersamanya dalam barisan ahli syurga."

Subhanallah... Tidakkah kita mahu jadi sebegitu? Diselamatkan daripada azab api neraka dengan kebaikan yang kita pernah lakukan. Maka, lakukanlah kebaikan sebanyak-banyaknya. Berbuat baiklah kepada semua manusia di sekeliling kita. Siapa tahu? Kelak mereka yang akan menyelamatkan kita daripada azab api neraka. InsyaAllah~

No comments:

Post a Comment

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..