Monday, February 28, 2011

Hati dan Perasaan

Umi cakap, aku takut bagi hati pada orang. Ahah. Manakan tidak? Orang yang terdekat dengan aku, semuanya kecewa tak bersudah.

Aku mudah jatuh hati pada orang sebenarnya. Kagum. Minat. Suka. Tapi semuanya akan berhenti sehingga tahap 'suka'. Aku tak pernah berani pergi lebih jauh.

Kenapa?

Kerana aku selalu risaukan banyak hal. Sampaikan aku akan begitu cepat meninggalkan perasaan itu apabila berlakunya sesuatu yang tidak kena di mata aku.

Tapi jujur aku katakan, dalam apa yang telah aku perhatikan sama ada melalui pengalaman sendiri mahupun orang lain, cinta nafsu itu tak kekal. Aku tak tahu macam mana nak cakap dengan lebih jelas lagi. Sudah aku jelaskan dalam entri hubungan berpasangan.

Pernah ada manusia katakan kepada aku. "Enjoy it while it lasts". Hahah. Aku cukup terkejut dengan ayat itu. Dan mahu saja aku hamburkan pada muka dia bahawa aku tak mahu bazirkan waktu dan maruah aku hanya untuk dicuba-cuba dan di'enjoy' sementara ada.

8 comments:

  1. saya amat tertarik dengan perasaan awak.. alangkah seluruh org di dunia berperasaan sperti awak seperti berhenti di tahap 'suka' kerana apabila memikirkan tahap seterusnya ia akan mengundang banyak persoalan.

    ReplyDelete
  2. sama-sama cik burung tapi bukan beruang.. hehehe

    ReplyDelete
  3. haha, burung tak ganas. tp beruang besaq dan garang tgk, takut oo.... haha, tapi bagi kalau seseorang perempuan itu hanyut ditenggami nafsu, dah akhirnya bertaubat. bagaimana kita sebagai saudara seagama menangani masalah tersebut.? bagaimana cara penerima kita kita.? adadakkah memandangkan kpd dosa masa silamnya atau melayannya seperti bayi yg baru lahir.?

    ReplyDelete
  4. bayi yang baru lahir lah. kerana pada normalnya, mereka yang dah bertaubat sungguh2 ini baik dan sangat 'respectable' akhlaknya. ;)

    ReplyDelete
  5. bohonglah kalau sedikit pun tak terusik dengan silam seseorang. tetapi, kita letak diri kita dalam situasi dia. Empati. Sedangkan Allah beri banyak peluang untuk kita, kenapa kita tak boleh beri peluang kedua untuk orang yang lain? Dia dah berubah, yang sudah itu biarkanlah.

    ReplyDelete

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..