Saturday, January 1, 2011

Insomnia

Aku...tak tidur hari ini. Dan masih aku segar bugar pagi ini. Aku tak pasti kenapa aku tak mampu untuk tidur. Barangkali badan aku fikir kami di luar negara yang siangnya sini adalah malam dan malamnya sini adalah siang. Ah, apa yang aku hairankan? Aku kan burung hantu?

Sudah beberapa hari. Bermula dengan tidur pada pukul 4. Berlanjutan hingga 6. Kemudian, tidak tidur langsung.

Dan perut aku berkeroncong seiring petikan jarum jam di dinding. Aku lapar. Tapi takut mahu turun sendirian.

Aku tak suka malam hari. Buat aku seram. Buat aku tak boleh tidur. Buat aku nanti esok. Aku hanya suka pemandangan malam saja. Itu sahaja yang aku suka tentang kegelapan yang sementara ini. Hanya itu.

4 comments:

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..