Friday, January 7, 2011

Bola


Ok, mungkin entri kali ini sedikit pelik memandangkan aku tak pernah cerita berkenaan orang terkenal. Tapi hari ini, ya. Aku tergerak untuk cerita tentang seorang pemain bola. Penjaga gol lebih tepat. Kerana kekacakkan beliau yang macam pelakon Korea atau Jepun, aku sangat positif bahawa ramai perempuan kenal dengan wajah beliau. Tetapi, yang membuat aku tertarik untuk menulis tentang dia bukanlah disebabkan kekacakkan jauh sekali tentang skill hebat beliau.

(sebab aku bukan tengok pun Malaysia vs Indonesia tempoh hari)

Tujuan aku menulis ini adalah untuk mengumumkan perasaan terkejut aku.

Dengan wajah yang putih dan mata yang sepet, aku terus buat andaian bahawa beliau berbangsa Cina. Tapi alangkah terkejutnya aku apabila Kelantan berlawan dengan Negeri Sembilan tempoh hari, dan Kelantan telah menang, beliau terus sujud syukur di atas padang.

Ya. Beliau sujud syukur. Maka aku yang marah kerana Kelantan menang (sebab aku sokong Negeri Sembilan) terus sejuk apabila melihat perbuatan beliau itu. Iyalah. Aku tak sangka pula dia Islam. Alahai~

Tapi yang paling penting, dia buat aku kagum. Sedangkan kita pun, bersyukur macam mana sekalipun segan dan malu-malu nak sujud syukur di khalayak ramai. Atas karpet pun malu. Encik Khairul Fahmi Che Mat ini. Ha, atas rumput! Satu stadium jadi saksi sekali dengan penonton di rumah. Terpegun sekejap aku tengok. Dan aku pula yang jadi malu.

Maka untuk itu, aku dedikasikan salutasi ini untuk beliau.

Cayalah Encik Khairul Fahmi. Wa tabik sama lu. ;)

No comments:

Post a Comment

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..