Wednesday, December 8, 2010

Rama-rama

Aku resah
dalam rasa rama-rama
yang menggeletek seluruh tubuh

Senyuman yang tiba-tiba aku rindu
menghantui setiap bait lirik yang kudengar
aku...
asyik terkenang
rasa yang aku rasa sewaktu melihat dia
berjalan kearahku...

Kaku...
Aku,
...kaku...

Entah berapa pusingan matahari berlalu
semenjak hari itu
yang mana aku janji agar tiada yang boleh bertakhta pada hatiku
Entah berapa lama
aku tahan...
melihat kalian memperbodohkan diri
atas nama cinta

Tapi hari ini,
aku dijenguk perasaan...
Yang memujuk aku
kembali...
merasa...

Sayang,
itu nafsu...

dan rasa rama-rama ini palsu
Hanya untuk membuai engkau menternak dosa
hanya untuk menjatuhkan engkau ke lembah hina...

Sayang,
Cinta itu nafsu...
Dan nafsu itu...
Palsu...

semuanya palsu...

No comments:

Post a Comment

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..