Tuesday, December 21, 2010

Dia kata dosa. Dia kata dosa. Aku...pun kata dosa. Padahal, satu pun daripada kami tak nampak dosa. Tak nampak malaikat catat pada bahu kiri. Tapi kami percaya. Kita semua...percaya. Dosa itu wujud. Dan sekian-sekian perbuatan itu mengundang dosa. Telah disebut dengan jelas.

Namun marah membuak. Ditahan-tahan. Bila hujah murahan dikeluarkan.

Kata mereka, "Alah, cakap orang. Pahala kau macam dah menimbun". "Sekurang-kurangnya aku tak hipokrit" " Harap pakai tudung labuh, perangai mengalahkan *****"

Bak kata seorang kenalan, B**O* kuasa dua.

Untuk menangkan diri, dicarinya silap orang lain. Dosa itu, tanggungjawab bersama. Hakikat. Aku, dia dan dia dan mereka dan seterusnya tak mahu ditarik sama berkongsi kejahatan yang KAU lakukan.


No comments:

Post a Comment

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..