Sunday, December 6, 2009

Aku tanya ini...

Adil tak untuk diri aku kalau kadang-kadang,

aku benci aku kerana tak mampu laku apa yang aku mahu laku?

Cik cindir-rela, saya tahu awak baca ini. Ulas sikit boleh?

8 comments:

  1. pertamanya saye mahu gelak....heheheheh....

    betul..boleh benci..saye juge kerap benci diri sendiri...namun kalau perhati semula...

    bukan semua manusia dilahirkan mempunyai kebolehan yang sama...itu satu perkara asas...

    namun, kaji semula, adakah ape yang kite tak mampu lakukan itu memang betul2 kite tidak boleh lansong atau usahanya yang memang tidak cukup mane??? bukan semua yang kite mahu lakukan akan dicapai sekelip mata...namun kalau usaha gigih sedikit, mungkin hasilnya lebih awal sedikit, atau lebih puas hati sedikit berbanding orang lain...mungkin..

    contoh saye bagi sesuatu yang mustahil..mungkin..mustahil..

    saye mahu /teringin juga mahu jadi macam syeikh muzaffar...dia masuk mrsm, ye saye pun student mrsm, dia jadi doktor, owh saye pun bakal engineer..tak kalah kot..namun, dia boleh naik angkasa...saye yakin saye tak boleh dengan teknologi sekarang.. kenape?? sebab awal2 lagi saye sudah tahu gigi saye bertampal empat batang...syarat paling asas nak naik ke angkasa gigi mesti tidak boleh bertampal..sudah tertutup niat saye yang itu..pasti...

    mahu lakukan ape lagi?? simpan, angankan..pasti satu hari nanti tercapai juga..bak kate orang tue2, pelan2 asal selamat sampai...

    namun, kemahuan kamu itu ade tak sesuatu menolak membantu dari belakang contohnye encik usaha?? kalau tidak ade, saye katekan teruskan lah angan2...:)

    mungkin kamu boleh tutup kebencian itu bile kamu fikirkan sesuatu yang membanggakan setakat ini...owh, tak perlulah bangge dengan keputusan 5a upsr 10tahun lepas..itu tidak berbaloi:))

    ReplyDelete
  2. macam, saya tak cukup umur nak belajar bawa kereta dan ada lesen.

    nak kerja untuk menampung diri sendiri dengan harapan tak mahu susahkan ibu bapa tp xboleh sebab tahun depan spm.

    dan saya benci diri sendiri sebab tak boleh buat itu.

    macamane?

    ReplyDelete
  3. hahaha..ok...kalau macam tuw benci itu tidak patut letak disitu...sebab tak boleh buat bukan sebab tak mampu..cume tidak kene mase,,misalnye nak kahwin tapi baru berumur 13tahun..logik tak? mustahil kan..? same juge dengan CONDITION di atas..benda yang automatik kamu boleh gelakkan diri sendiri bile berfikir secare logik..

    paham maksud saya?? benda diatas? kamu pasti boleh buat cume kene ade ini " SABAR"..:)

    ReplyDelete
  4. berfikir secara tidak logik lnsong dan tak kesiankan diri bila benci benda yang tak patut...kamu tak nak gelak? saye boleh gelakkan...

    ReplyDelete
  5. ok saya ketawa. tapi bukan kerana kelakarnya ketidaklogikan yang awak rasa meggelikan hati. Tapi kerana awak yang ,mahu gelak untuk saya. :)

    ReplyDelete
  6. :) selamat tahun baru yang mungkin takpe ape2 perubahan pada awak itu..begitu juga saya, kerana saye tidak menantikan tahun ini datang...

    ReplyDelete
  7. kenapa tak menantikannya? bukankah semua patut ada azam tahun baru untuk nombor yang semakin meningkat ini? :)

    ReplyDelete

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..