Sunday, November 22, 2009

Ah, mual~

Perut aku mual lihat orang yang senyum-senyum hadap manusia yang mereka benar meluat. Kemudian belakang, depan manusia lain, cicip-cicip betapa menyampahnya rasa mereka untuk paksa senyum itu.

Hey, kalau tak mahu senyum, tak perlu. Itu pilihan sendiri. Jangan cakap-cakap belakang bila tiada mata-mata yang lihat. Pengecut itu.

Apa yang kau tak suka, cakap terus pada orang itu. Kerana aku mual dengar cakap kamu. Maaf, aku sudah jemu pinjamkan telinga. Usah tambahkan catat pada buku bahu kiri aku.

Lain hari, ada yang aku laku tidak kena pada mata kamu. Cakap terus pada muka aku, jangan pura-pura dengan muka ketat itu. Terlalu jelas kau meluat sama aku.

Terima kasih, jangan datang lagi.

No comments:

Post a Comment

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..