Friday, October 16, 2009

Batalkan saja

Kenapa aku suka mulakan ayat aku dengan 'dan'.

Dan aku pun terfikir untuk membatalkan akaun laman web sosial aku. (sedikit ilmu untuk ditelan anda-anda : akaun berasal daripada perkataan suatu bahasa yang sudah aku lupakan bermaksud CERITA)

Laman web sosial. Yang jelas sekali penuh dengan wajah-wajah hipokrit. Wajah-wajah yang gah dengan foto utama mereka. Senyum-senyum yang benar tidak ikhlas, hanya untuk tampak kan kecomelan, kekacakan, dan keayuan wajah mereka.

Dan bimbang aku dalam hati, "Emas-emas yang sudah lari membuat aku semakin lemah dan terpengaruh dengan golongan ini, Aku tak mahu berakhir menjadi seperti mereka-mereka itu.

Aku fikirkan cara terbaik untuk lari daripada pengaruh-pengaruh itu.

Batal. Ya, batalkan saja akaun aku di situ. Dan sememangnya sejak aku mula kenali blogger, ia sudah jadi kegemaran aku.

Biarlah orang ambil tahu tentang aku melalui blogger saja. Tak boleh begitu?

Ah...merapu...

No comments:

Post a Comment

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..