Tuesday, September 13, 2011

Tazkirah ringkas

Hidup ini ada satu pembahagi. Dua bahagian.

Seronok dunia vs seronok syurga.

Derita dunia vs derita neraka.

Cakap memang senang. Buatnya payah.

Tapi aku di sini hari ini. Sekali lagi mengingatkan aku dan kamu-kamu.

Dunia dan akhirat besar jurangnya.

Nisbahnya melebihi 1:100000000000000.

Aku mahu... syurga. Sungguh aku katakan.

Iman ada naik turunnya.

Aku kesali banyak perkara. Tapi hakikatnya, kita mesti terus maju. Dan perbaiki diri dan amalan yang bakal dibawa.

Tolong ingatkan aku ya?

Dan doakan dengan sungguh-sungguh doa.

Moga-moga, aku dapat berubah menjadi seorang hamba.

Hamba Allah yang taat sepenuhnya.

InsyaAllah...

Aaaaamiiin ya Rabbi.

No comments:

Post a Comment

Seperti yang anda memang sudah tahu, ulasan sangat dialu-alukan dalam blog yang tiadaternama ini. Justeru,saya juga harap sekiranya anda sebagai seorang yang tidak bernama untuk memperkenalkan diri kerana kemungkinan saya tertarik dengan ulasan anda dan ingin mengenali siapa anda, ia akan lebih mudah buat saya.Sekian..